PRZENOSINY

Zapraszam na mojego nowego bloga http://klaudiaosiak.pl oraz na newsletter!

środa, 6 stycznia 2016

Buraczany krem z ziemniakami i jabłkiem

Zimą mój organizm wręcz domaga się ciepłych i rozgrzewających zup. Czasem gotuję tradycyjną pomidorówkę lub ogórkową, czasem zdarza mi się przygotować gar zupy "wszystko-co-było-w-lodówce-i-trzeba-to-zjeść", niekiedy sięgam po przepisy z książek kucharskich, ale najbardziej lubię przepisy, które zamieszczają inni blogerzy. A że przemaglowałam w ostatnich miesiącach zupę z selera, marchwi, porową, a także czosnkową, przyszedł najwyższy czas na wykorzystanie buraka!

Przepis prawie idealny wpadł mi w oko na blogu Liski z White Plate  tak samo, jak autorka, uwielbiam zupę buraczkową ze smażonymi ziemniakami i cebulą, więc postanowiłam wypróbować jej recepturę. W przepisie zmieniłam jedynie śmietankę na mleko kokosowe (kto jeszcze nie próbował połączenia buraków z kokosem, niech szybko nadrabia!) i dodałam smażone jabłka z majerankiem. Na michę takiej zupy skuszą się nawet ci, którzy zazwyczaj reagują na buraki skwaszoną miną. Musicie uwierzyć mi na słowo, że to połączenie nie daje o sobie zapomnieć.




Składniki:
na 3-4 porcje
  • 4 buraki
  • 2 ziemniaki
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 l bulionu warzywnego
  • 1/2 puszki mleka kokosowego (200 ml)
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
  • 2 łyżki oleju
  • sól i pieprz

Dodatkowo:
  • 2-3 ziemniaki (pokrojone w kostkę i ugotowane)
  • 1 jabłko
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2-3 łyżki oleju
  • sól i pieprz
  • suszony majeranek


Wykonanie:
Warzywa na zupę obierz, pokrój na mniejsze kawałki, polej olejem, posól, a następnie upiecz w 180 stopniach przez około 30-40 minut. Kiedy będą już miękkie, przełóż je do garnka, zalej bulionem i gotuj jeszcze około 15-20 minut. Pod koniec gotowania dodaj sok z cytryny, mleko kokosowe i przyprawy do smaku. Zupę zmiksuj na gładki krem. W międzyczasie na patelni rozgrzej olej i podsmaż na nim posiekaną drobno cebulę z solą i cukrem, a po chwili dodaj także pokrojone w małą kostkę jabłko, ugotowane ziemniaki i suszony majeranek. Smaż przez chwilę, aż jabłka się skarmelizują. Zupę podawaj na ciepło, z kleksem mleka kokosowego i smażonymi ziemniakami.

Uwagi:
1. Przepis inspirowany tym od Liski.
2. Jeśli bardzo lubisz smak kokosa, dodaj więcej mleka kokosowego do zupy.


1 komentarz:

  1. pierwszą buraczaną zupę na mleku kokosowym zrobiłam z przepisu Marty - Jadłonomia, zawładnęła podniebieniem i wszyscy w rodzinie ją pokochali! często powtarzałam czynność miksowania różowego kremu :) teraz jednak czas na Twoją! uwielbiam, więc na pewno spróbuję i chętnie też podzielę się z rodziną jak tylko będę w domu :)

    OdpowiedzUsuń