PRZENOSINY

Zapraszam na mojego nowego bloga http://klaudiaosiak.pl oraz na newsletter!

piątek, 20 marca 2015

Wegańska halawa

Każdy, kto chociaż raz pojechał na Przystanek Woodstock wie, co jada się w wiosce Kriszny. Choć często podawane tam jedzenie jest tak orientalne, że trudno nazwać inaczej niż "gulasz", "jakieś pieczywo" czy "kula mocy", ich smak pozostaje w pamięci na długo. Słodki ulepek, którego część woodstokowiczów nienawidzi, a reszta dałaby się za niego pokroić, to nic prostszego, niż halawa. Kiedy wróciłam z mojego pierwszego wyjazdu na Woodstock, bardzo długo szukałam w internecie tego deseru. Ostatnio postanowiłam przypomnieć sobie ten smak i przygotować halawę w wegańskiej wersji (tradycyjnie jest ona robiona na maśle ghee i słodzona miodem). Jeśli kaszę mannę jadacie jedynie gotowaną na mleku, lub pamiętacie ją jedynie z przedszkolnych śniadań, to koniecznie zróbcie halawę, aby przekonać się, że ten produkt wcale nie musi być nudny.

kuchnia kriszny


Składniki:
na dwie porcje

3/4 szklanki kaszy manny
1 dojrzały banan
1 szklanka wody
4 łyżki oleju
3 łyżki syropu z agawy lub cukru
szczypta gałki muszkatołowej (ewentualnie)
2 łyżki rodzynek

Wykonanie:

Banana pokrój i rozgnieć widelcem. Wodę podgrzej i połącz z syropem z agawy lub cukrem i gałką muszkatołową. 3 łyżki oleju rozgrzej w rondelku i wsyp kaszę. Smaż przez chwilę, aż kasza zacznie pachnieć. Ostrożnie wlej płyn do rondelka i energicznie mieszaj, by nie powstały grudki. Pod koniec dodaj rozgniecionego banana i rodzynki. Kiedy masa będzie już bardzo gęsta, dodaj jeszcze jedną łyżkę oleju, by lepiej się formowała. Podawaj na ciepło lub zimno.


jedzenie hare kriszna

Uwagi:
1. Halawa nadaje się do jedzenia nie tylko jako deser, może również stanowić słodkie śniadanie lub kolację.
2. Najlepszym tłuszczem do tego dania będzie neutralny w smaku olej, np. rzepakowy.
3. Do halawy można dodawać różne bakalie wg upodobań. To samo tyczy się przypraw. Ja postawiłam na najbardziej podstawową wersję i taką też podaję w przepisie.


11 komentarzy:

  1. bardzo lubię to danie, smakuje genialnie i wiem, że jeszcze nie raz je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli słodkie to może nam smakować :P Kaszę manną zamieniłybyśmy jednak na kukurydzianą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kukurydziana może być za bardzo wyczuwalna, ale jeśli nie boicie się eksperymentów to próbujcie! :)

      Usuń
  3. dziwne że do tej pory tego nie jadłam, bo wydaje mi się, że to świetna propozycja na słodkie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jeszcze nie jadłaś halawy to spróbuj koniecznie! :)

      Usuń
  4. Świetny pomysł na małe udoskonalenie kaszy manny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak kula mocy! Też po Woodstocku tego szukałam! Najlepszy był mój znajomy, który w ogóle uważał, że ryż powinno się jeść naraz z halawą i dalem... Ja nie wiem, jak on mógł to przełknąć XD Szukałam właśnie jakiejś wege opcji. Pozdrówka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żarcie od Kryszny rządzi się swoimi prawami i każdy miesza ile chce, ja już przestałam na to zwracać uwagę. ;) Pozdrowienia!

      Usuń
  6. 32 year old Software Consultant Garwood Klejin, hailing from Baie-Comeau enjoys watching movies like Euphoria (Eyforiya) and Quilting. Took a trip to Carioca Landscapes between the Mountain and the Sea and drives a Ferrari 512. ich strona

    OdpowiedzUsuń