PRZENOSINY

Zapraszam na mojego nowego bloga http://klaudiaosiak.pl oraz na newsletter!

wtorek, 7 lipca 2015

Orzeźwiająca sałatka z melona i nektarynek

Uff... Żar leje się z nieba, na plaży tłumy turystów, a wytchnienie daje jedynie schowanie się w chłodnym mieszkaniu (po raz pierwszy nie narzekam na to, że słońce praktycznie nie dochodzi do mojej małej norki). Nie mam ochoty gotować, na pieczenie jest zdecydowanie za gorąco i, chcąc nie chcąc, przestawiłam się na jedzenie dużej ilości surowizny. Poranki zaczynam od lodów bananowych, potem przychodzi czas na surowe owoce w formie szejka, sałatki, albo, co zdarza się najczęściej, wyjadam je prosto z miseczki. Aby choć trochę urozmaicić smaki, które powtarzają się w moim wydaniu prawie codziennie (czyli banany, truskawki i melony), szukam inspiracji, by choć trochę zmienić nudne już owoce. Okazało się, że dobry pomysł był bliżej, niż myślałam. Wystarczyło, że zdjęłam z półki książkę "Poniedziałki bez mięs" i już wiedziałam, jaki przepis wykonam jako pierwszy: stanęło na bardzo prostej sałatce z melona i nektarynek. Zdecydowanie polecam Wam ten przepis, jeśli jak ja, latem macie lepsze zajęcia niż stanie pół dnia w kuchni, by przygotować coś pysznego. Gwarantuję, że te połączenie na pewno Wam się spodoba.

orzeźwiająca sałatka



Składniki:
na dwie porcje
  • 3 dojrzałe brzoskwinie
  • 1/2 melona
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki soku z pomarańczy
  • 2 łyżki słodkiego syropu (u mnie maminy syrop z mniszka)
Wykonanie:
Brzoskwinie umyj i pokrój na małe kawałki. Z melona wydrąż pestki i wybierz miąższ (ja robię to łyżką do lodów, ale łyżka stołowa też da radę), następnie go pokrój. Owoce przełóż do miski. W szklance wymieszaj oba soki i słodki syrop, następnie polej owoce.

Uwagi:
1. Przepis pochodzi z książki "Poniedziałki bez mięs", Paula, Stelli i Mary McCartney'ów.
2. Sałatka najlepiej smakuje dobrze schłodzona.
3. Mam ostatnio straszną fazę na tymianek cytrynowy, więc i nim posypałam sałatkę. Moim zdaniem świetnie pasuje do tego przepisu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz