PRZENOSINY

Zapraszam na mojego nowego bloga http://klaudiaosiak.pl oraz na newsletter!

poniedziałek, 15 czerwca 2015

Słodki, wegański chłodnik

W czerwcu przechodzę na dietę truskawkowo-truskawkową. Na śniadanie zjadam kaszę jaglaną z truskawkami, na obiad makaron z tymi owocami, po południu sięgam po crumble, a wieczorem miksuję koktajl. Mogłabym jeść tak codziennie, choć kluchy zaczęły mi się już przejadać. Ostatnie upały dodatkowo zniechęciły mnie do gotowania czegokolwiek, więc postawiłam na słodką zupę. Aby była bardziej sycąca, dodałam do niej mleko kokosowe i nerkowce, a dla świeżości liście mięty. Chłodnik okazał się być tak dobry, że musiałam podzielić się z Wami przepisem!



Składniki:
na dwie duże porcje
  • 400 ml mleka kokosowego
  • 100 g orzechów nerkowca
  • 100 ml ulubionego mleka roślinnego
  • 500 g truskawek
  • 100 g suszonych daktyli
  • sok i skórka z 1/2 cytryny
  • ewentualnie 1 łyżka syropu z agawy
  • 2 gałązki mięty
Wykonanie:
Wieczorem, dzień przed przygotowywaniem zupy, namocz we wrzątku orzechy i daktyle (w osobnych miseczkach), a mleko kokosowe schowaj do lodówki. Rano odlej wodę z orzechów i wsyp je do miski. Truskawki zmiksuj i przetrzyj przez sitko, by pozbyć się pestek, dodaj gęste mleko kokosowe i miękkie daktyle (nie wylewaj po nich wody!). Zmiksuj na gładki krem, dodaj sok i skórkę z cytryny, posiekane liście mięty i ewentualnie syrop z agawy, jeśli stwierdzisz, że zupa jest za mało słodka. Zmiksuj ponownie. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta, dodaj ulubione mleko roślinne lub wodę z moczenia daktyli. Zupę schowaj do lodówki minimum na 2 godziny (by smaki się przeszły) i podawaj z kleksem mleka kokosowego.





Uwagi:
1. Zamiast mięty można użyć szałwii lub melisy.
2. Zamiast mleka roślinnego można dać wodę, sprawdzi się równie dobrze.

7 komentarzy:

  1. Jak ona apetycznie wygląda :) Zapisuję przepis, bo też mam teraz truskawkową dietę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki sezon w pełni taka dieta jest całkowicie uzasadniona. :)

      Usuń
  2. przepis wprost idealny jak dla mnie - tafia w moje kubki smakowe w 100%, jest w nim wszystko co kocham! także nie pozostaje mi nic innego - muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten kleks na wierzchu jest idealny <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam bardzo fajne i pomysłowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chłodnik na słodko to coś dla nas :D Póki są truskaweczki musimy wykonać ten z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń